dag van de zorg logo

Dag van de Zorg in maart.

Op de Dag van de Zorg kan het grote publiek de woonzorgcentra bezoeken. Ze kunnen ook de zorgteams ontmoeten en vragen stellen. Zo kunnen toekomstige bewoners een vergelijking van de centra maken vooraleer ze een definitieve keuze maken. En elk jaar is het een succes. Vorig jaar waren er maar liefst 200.000 nieuwsgierigen in de 150 deelnemende instellingen in Vlaanderen. 

Verschillende emeis-residenties zetten die dag de deuren open. Residentie Zilverduin in De Haan gaf de bezoekers een rondleiding, terwijl de aanwezige kinderen konden genieten van ludieke activiteiten georganiseerd door het personeel. In Vordenstein in Schoten gaf het zorgteam animaties en projecties om onze visie op het vlak van zorgverlening te tonen. 

nieuws zorg theater

Terrasses des Hauts Prés in de prijzen.

Elk jaar reikt emeis de ‘emeis Excellence Awards’ uit, waarbij ze residenties in de bloemetjes zet voor hun waardevolle zorginitiatieven. Eén van de winnaars was de Residentie Terrasses des Hauts Prés in Ukkel. Die kreeg een award in de categorie ‘Innovatieve zorg’. In zes maanden tijd hebben twaalf residenten met Alzheimer en zes personeelsleden een theatervoorstelling op touw gezet. Een prachtige uitdaging!
 

nieuws zorg kijker 2

Week van de Mantelzorg in Closière Cornet.

In oktober vindt elk jaar de Week van de Mantelzorg plaats. Verenigingen en dienstverleners organiseren die week activiteiten om iedereen die een naaste met weinig autonomie helpt, in de bloemetjes te zetten. Speciaal voor die gelegenheid zette Residentie Closière Cornet in Villers-la-Ville de deuren wagenwijd open. Bewoners, familieleden en buren: iedereen was welkom om informatie en ervaringen te delen. 

nieuws zorg kijker 3

Geriatrische raadplegingen in Westland.

Het actuele gezondheidsbeleid is gericht op zorgverlening die zo dicht mogelijk bij de patiënt plaatsvindt. Uiteraard volgt ook emeis die tendens. In Residentie Westland bieden ze daarom de residenten geriatrische raadplegingen ter plaatse aan. De bewoners krijgen zo advies of kunnen een probleem bespreken. Vervolgens is het aan de huisarts om de zorgen toe te passen. Lastige verplaatsingen en hogere kosten worden vermeden.